2 Şubat 2009 Pazartesi

Ross Lovegrove ve cadı








Pazar gününü bir su birikintisi gibi hareketsiz geçirmiş olsam da cumartesi pek hareketliydim. Sabah arkadasımda kahvaltı ile başlayan günümüzün devamında Galerist'te sergisi bulunan Galli tasarımcı ( Kendisi günümüzde tasarım kelimesinin içinin boşaltılması sebebiyle böyle hitap edilmekten hoşlanmasa da) Ross Lovegrove'un eserlerini görmeye gittik. Serginin ismi "Ezeli", tasarım felsefesi doğaya saygılı, nazik çıplak ve o ölçüde biricik formlar yaratmakta başarılı bir sanatçı Lovegrove. Doğal ve değerli malzemelere tutkusunu bakır bir koltuğa yansıtmış, Ridon adı verilen motorsiklet tasarımı acaip bir şey, benim resimlerim arasında olan Gingko adlı bitkiye benzeyen masa ise sınırlı sayıda hafif karbon alaşımlı uçak yapım maddesiyle üretilmiş.Duvarda gördüğünüz eserler ise başka bir güzellikte, pembeli olanı evime almak isterdim. Bir Gucci çanta için kıvranmaya değer mi diyerek lüks tüketim fanatikleriyle alay edip, benim fikirlerimle biraz ters düşse de eserlerini gerçekten çok beğendim. Uzun gri koltuğa oturmam doğru muydu bilmiyorum ama bakarsanız çok hafif oturduğumu görebilirsiniz, bu güzel ortamı sizlere farklı resimler sunmak adına, tabiki sonuna kadar kullandım.

  • Hırka, çanta, jean: H&M

  • Bere,tişört,çizmeler:Topshop

  • Kolye: Agatha

  • Bileklik: Fendi

  • Atkı: Markasız, sanırım Taksim'den bir yerlerden almıştım.
  • Palto: Mango

Bu siyah atkımsı şeyi unutmuştum ama fotograflarda farklı ve komik durduğu kanısındayım :)

Günün geri kalanında ise pasajlarda yeni bir şeyler aradık, yemek yedik ve herkesin gittiği ama benim yolumun anca düştüğü Mango outlet/mağazasını gezdik. Yeni mağaza büyük ve güzel ama ben bir tek şey dışında alacak bir şey bulamadım ( Yeni sezon neon renklerde portfoylere bayıldım), arkadasım 17 tl'ye siyah blazer ceket aldı.



In english : I had a lazy Sunday but saturday was full of activities. After having a breakfast at my bff's home, we headed to the first exibition of Ross Lovegrove ( Contemporary industrial designer from Wales) at Galerist in Istanbul. I really liked his pieces, especially the copper seat, the motorcycle called Ridon. Although I'm not at the same page with him on "a Gucci bag doesn't worth all the fuss that the luxury lovers make" and he said he doesn't understand them, I really loved the art pieces on the wall, wish I had the pink one on my living room wall :)) I took that opportunity to have a different background for my outfit photos.

  • Cardi, bag and jeans: H&M
  • Beanie, tee, boots: Topshop
  • Necklace: Agatha

  • Bracelet. Fendi

  • Scarf: No name ( I don't remember where I bought it but I must admit it seems funny and different at photos)
  • Faux fur coat: Mango

After the exibition we did a little shopping and visit Mango's new store on Istiklal street.It was huge and nice but we bought just one piece each.(I really like the neon clutches from new collection )

26 yorum:

ALIŞVERİŞ CİNİ dedi ki...

Fotoğraf stüdyonun değişmesi hoş olmuş bence de. Hem bu seferki pek de bir sanatsal mekan :)
Kolyeni hırkanı ve özellikle de bereni çok beğendim :)

Unknown dedi ki...

"gucci için kıvranmaya değer mi?" yazısını dün okudum hürriyetteydi sanırım. Bu konuyla ilgili saatlerce konuşabilirim ama sanırım ana fikir maksimum maliyeti belli olan bir şeye marka ya da tasarım olduğu için tonlarca para harcanmasını doğru bulmamam. Tabi trilyonlarım olsa Gucci bana bedava gibi görünürdü o zmn belki farklı düşünebilirdim :)))

Cadı sen çok tatlı olmuşşsun buarada:)

Adsız dedi ki...

nice outfit :)

zui dedi ki...

ben de dün sabahta okumuştum
belki biraz haklı ama tamamen değil, less is more durumu var yaptıklarında da
hırkanı beğendim ve dediğim gibi çantalarına gıcığım tamamennn:P

Adsız dedi ki...

kolyenin ucundaki figürü bi türlü anlıyamadım. kıyafetin 10 nomerö olmuş. sana hırkalı kombinasyonlar pek bi yakışıyor. Gucci ile ilgili konuşmak bile istemiyorum :)))

Unknown dedi ki...

A.C, Merve: Teşekkürler.
Miss: Sabahtaydı, teşekkürler :) Ben de marka kölesi olmaya karşıyım ama lüks ürünlere sahip olmayı istemek yanlış bir şey değil.
Zui:Teşekkürler, gıcık olmanı seviyorum :)

Nefes: Önce teşekkür edeyim, figure gelince yan dönmuş melek, arkada kanadı var.

Adsız dedi ki...

Kıyafetini beğendim, hırkaya ise bayıldım yaaaa, buralarda bulma imkanımız varmıdır acaba?? :)

Adsız dedi ki...

bende bugün akşam kendime uzun zincir alacağım. vede benimde cin kızım meleğim filim kalplerim var. ucuna takıp değerlendirmek istiyorum.

ZET Fashion dedi ki...

Cok tatli olmussun resimler de cok eglenceli. Sen hep bere tak, cok yakismis :)

Unknown dedi ki...

Luthien evet var, ben 2 hafta once falan aldım, herkesin bildiği Beşiktaştaki dükkandan.

Nefes: Evet o zaman farklı kolyelerin oluyor, bu olmasa bile pek çok kolyem o şekilde.

Z: Oralardan da yeterim diyorsun, maceralarını okuyorum, iyi tatiller :)

Unknown dedi ki...

Merhaba

Ben blogunuzla yenı tanıstım. Gercekten cok guzel fıkırler veriyorsunuz. Sorum su, Besiktasta ki herkesin bildigi magaza hangisi? ben bilmiyorum:)

Adsız dedi ki...

kıyafetin çok çok şeker, sade ve cool. tam benim tarzım. yine eleştirim çanta ve çizmeye olacak. ikisi de daha spor olabilirdi, özellikle ben bu kıyafeti spor ayakkabı ile tamamlardım.
hırka çok sevimli...
cadı H&M istanbul'da nereden alıyorsun?
ve son soru; sen bir gucci çanta için kıvranmaya değer mi sence?

tuguna dedi ki...

cadi bu hirkanin lacivertinden bende de var divided by H&M di ama sanirim. Mor hirkalar nerde :):) ay inat ettim giydiricem cicim.

Adsız dedi ki...

"doğaya saygılı, nazik çıplak ve o ölçüde biricik formlar yaratmakta başarılı bir sanatçı" ... Ne güzel tanımlamışsın... Romantik dönem şairleri gibi bir sanatçı olsa gerek kimbilir belki de ilhamı oradan alıyor:) Görmek güzel oldu bunu, üstündekileri de çok sevdim bu arada. Eline sağlık!

Unknown dedi ki...

Feraye: Teşekkürler :) Mail atarsan adresi tarif ederim.

Fatoş: Spor ayakkabı çok tercih ettiğim bir şey değil,beni öyle pek göremezsin. Bana kalırsa çizme ve canta secimim yeterince spor,yorumun için teşekkürler.
H&M'in Tr'de uretilen urunlerinin bir kısmını bazen Beyoğlu Pasajlarında ve Besiktas'taki dukkanda bulmak mümkün, bilmiyorsan lütfen mail at, adresi gondereyim.
Sonuçta hayatta Gucci çantadan önemli şeyler de var, bunu göz ardı etmeden istemenin veya beğenmenin bir sakıncası yok bana göre.

Tuguna: Divided olabilir, beden etiketinden başka etiket yok uzerinde, bugun mor hırka giydim sonunda yarın burada ;)

Adsız: Çok teşekkürler ama tanımlama benim değil, güzel bulduğum için kullandım ben de :)İstanbul'daysan görmeni tavsiye ederim, sevgiler :)

Fashioncholic Girl dedi ki...

hırkana ve uzun süredir modası geçmeyen fendi bilekliğine bayıldım :)

ve çekim yeri bu sefer cidden "sanatsal " olmuş :D

sergi de ilgi çekici ama ankara'dayım maalesef :(

Adsız dedi ki...

Bu arada adsız çıkıyor bugünkü yorumlarım:(( Alttaki her zaman adımı yazdığım yere tıkladığım zaman olmuyor bugün bende bi sorun var sanırım:(( En son yayınladığın posta da yorum yazmıştım orada da adsız çıkmış... Ben Ilgın;). Antalya'dayım ben ama İstanbul'a gelişimde görmeyi ciddi düşünebilirim,o derece hoşuma gitti, Sevgiler!!

alis dedi ki...

Hırkan çok güzel, benim de benzer, leopar desenli bir hırkam var hep giymeyi unutuyorum, sayende hatırladım.
Aah ah o sergiye gitmeye ben de niyetliydim ama fırsat olmayacak gibi. Bu arada Ross Lovegrove'cuğum lüks tüketim hakkında fazla konuşmasın; VitrA ile hazırladığı koleksiyon için aldığı ücret kendisine sorulduğunda cevabı "ben vitra ile çalışmadan önce de milyonerdim" olan(gerçi kaynağından emin değilim bunun), bir vitra çalışanının onun atölyesine yaptığı ziyaret sırasında ufak birşeye çarpıp kırmasına "önemli değil" dedikten sonra adına fatura kesip yollamış, incelikli tasarımlarında doğaya övgü yağdıran ancak örneklerden anlaşıldığı gibi hafiften paragöz bir tasarımcı kendileri :)

Unknown dedi ki...

Ilgın: 28 Subat'a kadar açık sergi.

Alis: Haklı olabilirsin :) Ben de sunu dusunmustum kim bilir bu eserleri ne kadara satıyordur ve bu eserleri ancak parası olan genelde luksu seven insanlar almıyorsa, kim alabiliyordur? Yani onlara laf söyleyip, geçimini onlardan sağlamak biraz populistce ve çelişkili. Hayat çelişkilerle dolu ama öyle değil mi? ;)

Adsız dedi ki...

selam cadı, hırkanın bedeni kaç? Ben de aldırıcam yurtdışına giden bir arkadaşıma da :)
benim boyum 1.68 kilo da 56 kendinizle kıyaslarsanız belki beden açısından yardımcı olur :) şimdiden çok teşekkür ederim!

Unknown dedi ki...

Ben 1.68 ve yaklasık 53 kiloyum, hırkanın bedeni small.

Adsız dedi ki...

looovely cardigan <3
the bag is so roomy and still chic~

mi ji

Adsız dedi ki...

inanmıyorum harika bir şey bu çok beğendim resimleri haftasonu kesin gitmeliyim

Unknown dedi ki...

Thank Mi ji ;)

Stilcatcher dedi ki...

Hırkan süper..
eğer ben tasarımcı olsaydım yarattıklarımı çok fahiş fiyatla satmazdım.Çünkü isterdim ki herkese ulaşabileyim.Tıpkı yazılarmın okunduğunu bilmek gibi bir şey.Ama sana katılıyorum azcık lüksten de zarar gelmez.Sonuçta zevk,tercih,vebali bize ait:)

Unknown dedi ki...

Itır: Çok çok teşekkürler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...