6 Mayıs 2009 Çarşamba

Ben yaptım

Rumi, ParkandCube, Hande.. gibi "kendin yap" (DIY) kraliçelerini gördükçe ve okulda el işi derslerindeki başarısızlığımı düşündükçe, bu tarz çalışmalardan uzak durmam gerektiğine kendimi inandırmıştım ama geçen cumartesiye kadar. Bu boyfriend jean çılgınlığı başlamadan yaklaşık 2 sene önce GAP reklamlarında Carmen Cass'ın üzerinde gördüğüm yırtık pırtık bf jeaninden istemiştim NYC'ye yerleşen bir arkadaşımdan, hem de 4 beden istemiştim ki üstüme yapışmasın diye. Jean geldi ama hiç reklamlardaki gibi değildi (Muhtemelen bir kaç modeli vardı), bir de düz paçaydı, giyemedim attım dolabın arkalarına. Şimdilerde bf jeanler gene ortaya çıktı, ben keyfime göre eskitilmiş bir tane bulamadım ve bir tane giymediğim bir jean üzerinde bu işi denesem ne olur diye düşündüm. İşte göreceğiniz cumartesi gününün hikayesi böyle ortaya çıktı, bir tatil günü, 4 jean, 2 kızın macerası.


I have been reading many DIY queens like Rumi, ParkandCube and Hande and I know about my failiure at handcraft classes back school that's why I kept myself away from all of the DIY projects, until last Saturday. Almost 2 years before this bf jeans craze, I saw Carmen Cass on GAP in destroyed bf jeans and I asked my friend who lives in NYC to get one for me. When I had the jeans ( I ordered them in size 4 so they can fit baggy) they had nothing to do with the jeans I saw ,they were straight leg so I dumped them to deepness of my closet. Now the bf jeans are everywhere and I still couldn't find anything that I liked in destroyed style, I thought how about to rip one of them just to see how it goes so the story you are about the read, is the adventure of 4 jeans, 2 girls on a Saturday.


Bu uzun ve zahmetli sürecin daha kolay geçmesi için sevdiğiniz müziklerden yardım alın, biz Pet Shop Boys'u seçtik.
To ease this long and hard process, get help from your favorite tunes, we chose Pet Shop Boys.


Kullanılan malzemeler/Things you need:

1.Makas/ Scissors

2. Kalın bir kutu veya tahta blok (Jeani kesersen altına koymak için herhangi bir şey) / A thick box or wood block ( Someting that you can use to put underneath when cutting the jeans)

3. Zımpara / Sandpaper

4. Falçata /Knife

5. Rende ( Elinizle rahat tutup kullanabileceğiniz bir tanesi daha iyi olur, küçük ile zorlandık, piramit şeklinde olanlar da işe yaramaz) / Grater ( It's better to have a big one that you can use easily, it was hard with this tiny one)

6. Bir parça tebeşir , sabun veya beyaz boya kalemi / A piece of chalk, soap or white krayon



Step1: Önce eskitmek istediğiniz yerleri gelişi güzel işaretleyin / First mark the territory that you would like to be destroyed

Step2: Kesmek için belirlediğiniz yerlerin altına kutunuzu koyun /Place the box under the jeans where you would like to cut


Step3: Biz eskitme işlemine ceplerden başladık, falçata ile küçük kesikler atın ve enlemesine kumaşa sürtün / We started the process from the pockets, do some little cuts and move the knive along the pocket

Step 4: Daha eski bir görünüm elde etmek için zımpara veya rendeyi kullanın / To have more destroyed effect use sand paper and/ or grater


Step 5: Bu aşamalardan sonra cebimizin yeni görünümü böyle oldu, kutuyu diğer keseceğiniz bölümlere geçirin ve benzer işlemleri burada tekrarlayın, herkes deneyerek farklı ve kolay yollar bulacaktır, sadece denemekten çekinmeyin :) / After 4 steps here you can see the new look of the pocket area,then move your box to the new areas you'll cut and repeat the steps. Everyone will discover a method of their own, it will take time and practice but never hesitate to try.


Step6: Dizlerde daha iyi bir sonuç almak istiyorsanız attığınız kesiği yukarı doğru yırtmaya çalışın / To have a better results on the knees, just cut a little and tear to upwards.


Step 7: Tataaaa! Tüm bu işlemleri, istediğiniz kadar ve şekilde yaptıktan sonra işte ortaya çıkan sonuç / Voila ! After you've done all of the steps according to your wish here is the result you get.
Sonuçlar / The Outcomes:

Jean: Levis 501-Ayakkabılar: Marni / Jeans: Levis 501 -Shoes: Marni


Jean: Levis "Eve" 557 Ayakkabılar: Betsey Johnson /Jeans: Levis "Eve" 557 Shoes: Betsey Johnson

Jean: Levis 501-Ayakkabılar: Steve Madden / Jeans: Levis 501 -Shoes: Steve Madden


Jean: Gap Düz paça bf Ayakkabılar: Gap /Jeans: Gap Straight leg bf Shoes:Gap
Belki bu jeanin içten aşağıya paçalarını biraz daralttırabilirim / I think maybe to narrow these jeans from inseams will work better.

Biraz da güvenlik ve diğer yararlı diğer notlar / Now some safety issues and other notes:

1. Parmaklarınızı falçatanın uzağında tutun,biz yarımşardan 1 parmak kaybettik sayılır :)) / Try to keep your fingers away from the knife while you're working, we have lost half & half fingers, 1 in total :))
2. Çalışırken bir şeyler illa bir şeyler içeyim diye tutturursanız, onu da kolunuzdan uzaga koymaya çalışın yoksa sonuç limonata ile yıkanmış paçalar olabilir :) / If you insist to drink someting while you're destroying, please put your glass away or you'll end up with pants washed with lemonade :)
3. Bu tarz şeyleri manikür yaptırdıktan sonra yapmayın / Don't do DIY things after you had your nails done.
4. Çok toz çıkacağı için büyükce bir alanda ve örtünün üzerinde çalışmayı unutmayın, çıkan lifler için etrafta bir kedi ( Hepsi değil sanırım ama en azından Lola )bulundurursanız onları afiyetle yiyecektir :) / Since you'll end up with big piles of dust, try to work in a big space and on a table cloth.It would be useful to have a cat around to get rid of the dust because they ( in this case Lola) like to eat them :)
5. 4 jeani parçalamak yaklaşık 3 saat sürdü, çok kolay bir şey değil ( Ağrıyan bilekler ve düşen enerji seviyeleri kendin yapın doğal sonucu) ama doğru şartlar altında yapıldığında keyifli, farklı bir ev aktivitesi arayanlara tavsiye edilir. / It took 3 hrs to destroy 4 jeans, it wasn't that easy ( Sore wrists and low energy levels are natural outcomes) but under right circumstances it was fun, highly recommendable for the ones who's looking for a different stay home activities.
6. Jeanizi daha çok eskitmek istiyorsanız ve kişiselleştirmek istiyorsanız, beyaz boya, çamaşır suyu gibi elementlerden de faydalanabilirsiniz. / If you would like to destroy your jeans more and customize them you can use white paint and bleacher.
7. Yırttığınız jeanlerin daha fazla zarar görmesini istemiyorsanız onları tersten, yastık kılıfının içinde ve hassas programda yıkayın. / If you don't want your jeans to get destroyed more just wash them inside out in a pillow case and delicate programme of your washing machine.
Ee bu iki aceminin kendin yap macerasını yararlı buldunuz mu, ya da yaptıklarımızdan her hangi biri hoşunuza gitti mi?
Do you like these two DIY rookies' adventure useful or do you fancy any of the outcomes?

38 yorum:

Unknown dedi ki...

cadı; heh modayı herkese öğrettin şimdi de tasarımcı mı kesildin başımıza? hep aynı şeyler, hep bir taklitçilik, artık bunları görmekten bıktık hahahaaaa:)))))

Evet gelelim gerçek yorumuma; bu post tam manasıyla muhteşem bir post olmuş. Son zamanlarda hazırlanmış en güzel post. Ben boyfriend jean ve paça kıvırmayı pek sevmiyorum ancak yapılan çalışma tek kelimeyle süper:)) benim de dizden yırtık bir jeanim var ve en yakın zamanda daha fazlasını onun üzerinde deneyeceğim

kılavuzum karga dedi ki...

3 numarayı beğendim ben elinize sağlık kızlar çok hoş olmuş :)))

turuncu dedi ki...

cadı harika olmuş. gerçi yine moda olmayan sıradan bişey yapmışsın ama :))) ehu ehuaaaaaa :))) valla ellerine sağlık. bende en kısa zamanda deneyeceğim. ama benimki skinny jean. olurmu ne dersin ?

mıssred's dıary valla ne diyim yorumuna :)))) nesrin in sesi çıkabileceğini sanmam bundan sonra...

Adsız dedi ki...

Zırtlık olsun diye değil, postun sonunda insanlara fikrini sormuşsun diye söylüyorum. Yırtık kota-kıvrık paçaya karşı değilim ama bence kötü olmuş. İçlerinde en güzeli üçüncüsü ama paçaları inse kendini daha güzel gösterir diye düşündüm; sanki hepsi birarada fazla, ayakkabılar da gayet gözalıcı çünkü.

Post olarak bir DIY projesi okumak ise eğlenceli bittabi. Bence de devamı gelsin.

ZET Fashion dedi ki...

Bende Missred'e katılıyorum, gerçek yorumuna tabiki :) Son zamanlarda gördüğüm en yararlı post olsa gerek. Ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmuş!
Ben en çok ikinci jeani beğendim. Bir tek o aşağı doğru daralıyor sanırım. Birde Betsey Johnson ayakkabılar çok güzel

Laçin Tenel dedi ki...

Bence gayet başarılı olmuş. Önemli olan yapmak :))
Ayrıca yapılan şeyi aşama aşama fotoğraflamak çok sıkıcı ve zahmetlidir iyi bilirim. Eline sağlık.
Ayakkabı seçimim ise Marni'den yana..

julide dedi ki...

cadııı - marni ayakkabılarını çok kıskandım. bende istedim hep ama alamadım. zaten çok yüksek gelmişti. :) neyse kotlar çok güzel olmuş. bende 3cüsünü en çok beğendim. yanlız mügeye katılıyorum. bence ya paçalar inmeli ya da biraz daha dar bir kıvrık atılmalı diye düşünüyorum. güle güle kullan. ellerinize sağlık :D

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

çok tatlısın cadı! üşenmemiş teker teker yazmışsın. benim de çok beğendiğim post'lardan biri oldu. en çok da levis eve - marni ikilisini beğendim.

hepsini güle güle kullan. benim de erteleyip durduğum DIY projeme ilham verdin, evime tamemen taşınayım gerçekleştiricem.

DIY, DIY olmadan önce:) de liseden beri en yakın arkadaşımla kesip biçmeler, modifiyeler yapardık. elimize ürünleri alıp aynı anda birbirimize bakıp aynı anda 'şunun şurasına bi makas atalım' derdik:)

ama bu sezon DIY konusunda nadastayım, ertelemedeyim.
en son icraatım:
elimde bi tane kare yaka, topshop, floresan pembe, dökümlü t-shirt vardı, onu göğüs altından başlayarak uzunlu kısalı püsküller haline getirdim. bikini üzerine giymek için sabırsızlanıyorum.

şu floresan pembeyi tekrar trend haline getiren alexander mcqueen abime teşekkürlerimi sunar, pembe tabanlı ayakkabıların dan bana hediye etse keşkee diyerek yorumumu bitirmek isterim.

Unknown dedi ki...

Missred: Taklitçi bir kişiliğim huyum kurusun :)) Yalnız yazmakta yapmak kadar uzun sürüyor, beğenmene sevindim.
K.K:Thanks :)

Turuncu: Çok teşekkürler, skinny daha bile güzel olur :)

Müge: Aslında aklımızda kombin yapmak yoktu, ee nasıl göstereceğiz bunları olduk, ayakkabılar öyle eklendi, mesela ben bootilerle giymeyi düşünüyorum sonra,zaten ayakkabılarında hiç biri benim değil :) Daha fazla yapabilir miyim emin değilim çünkü dediğim gibi bu tarz konulara pek yatkın biri olduğumu söyleyemem :)) Teşekkür ederim :)

Z: Teşekkürler canım, sonuçlar muhteşem değil belki daha giyilebilir jeanler üzerinde deneriz daha sonra :)

Lacheen: Seninle boy ölçüsemeyiz tabiki ama beğendiğine sevindim :) Gerçekte yapmak kadar yazmakta zor oldu, Marni'ler benim de favorim ;)

Julide: Ayakkabılar benim değil şeker :)İlerde giyince tüm olarak sonuçları beğenirsin belki, bence de paçaları aşağı doğru daralan jeanler olsa daha hoş görünecekti :)

moda tasarım stil dedi ki...

3 numara favorim ;)
elinize sağlık
diy projelerin devamını beklioruz

Adsız dedi ki...

cadıcım çok beğendim valla en azından jeanını değerlendirmişsin dayanamıcam bende yapıcam uzun zmndır yırtık jeanlerimi giymiyordum onlara biraz daha eklemeler yapıp kullanmaya karar verdim benimkiler biraz dar kesim:( bol istiyorum ama napalım elimizdekiyle idare ediceğiz artık:) ellerine sağlıkkk

Fashioncholic Girl dedi ki...

cidden çok güzel olmuş cadı // bi de yapamam diodun önceki postlarda :p

ama ben bu bf jean.leri sevmiyorum /// kilolu gösteriyor :S

betsy dedi ki...

en cok 3. ü begendim ben :)
bf jeanleri pacaları salık olarak daha cok seviyorum..
bide süper bi post olmus :)

carolli vertago dedi ki...

selam

Nihan dedi ki...

Ben de geçen ay İngiltere'ye gittiğimde alayım demiştim bf jean. Ama sonra dolabımı karıştırırken doğum yaptıktan hemen sonra pazardan 10 liraya aldığım o zamanlar giyecek başka birşeyim olmadığından giye giye aşındırdığım ve yırttığım ve eski kiloma inince artık bana büyük gelen muhtemelen taklit Diesel kotu buldum. Paçalarını kıvırdım oldu bana yırtık pırtık bir bf jean. Bu da DIY sayılır mı?

mlke dedi ki...

bence bf ve wang modeli f21 lerini kombinlemelisin :D nacizane fikrim.. ellerne saglık

Adsız dedi ki...

süper olmuş bende nasıl yaparım nasıl yaparım diyordum bir kere denemiştim ama sadece makas kullanarak o yüzden istediğim sonuca ulaşamamıştım.. ama benim astımım var öyle kumaştan toz iplik çıkacak ve uçuşacaksa mecburen uzak kalıcam..

nilay dedi ki...

Hmmmm dürüst olmak gerekirse ben pek beğenmedim. Pantolonların modelleri biraz eski galiba. Oldukça da kilolu, basenli göstermiş. Hele o kıvırma şekli hiç hoş değil. Bf jeanlerin mümkün olduğu kadar bileğe yakın kıvrıldığında en güzel duruşu sağladığını düşünüyorum. Ne diyeyim, sonuç olarak fikrim: olmamış :( Ha, ama bu anlatımlı post işi iyi tabii ki. Epeyce de eğlendiğinizi sanıyorum. Ama eminim o kotları bir kere bile giymeyeceksiniz ikiniz de :)

Bilmiyorum, epey yeni ve uğraşılmış görünüyorlar. Belki doğal yollardan eskirlerse daha güzel olabilirler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Adım Banu. Blogger olmadığım için ID'siz mecbur böyle yazıyorum.

Herşey çok güzel iyi tamam da neden "36 söyledim pantolonu ki hani ben 0 bedenim bol dursun yaneee" tavrı? Bir beden büyük söyledim ki üstümde bol dursun gayet zarif bir yaklaşım olurdu.
Vallahi ben de 36 bedenim, kıskançlıktan değil. Burnu büyüklüğü sevmiyorum.Samimi olsak ya..

Böyle şeyler güzelliğinizi gölgelemesin.

Kolay gelsin.

coduruk dedi ki...

Bu yırtık pırtık sevdicek kotlarından hoşlanmakla beraber, sizinkileri sevemedim, eskimiş değil, makaslanmış gibi duruyor, ayakkabılardan betsy johnson dısındakilerden hiç hoşlanmadim hatta şaşırmıştım sizin olmadigini ogrenene kadar, cunku genel olarak ayakkabı zevkinizi beğenirim, gap ayakkabıda oldugu kadar platformlu ayakkabı giyenlerin uzun degil boyuna fazla takıyormus gibi gorundugunu dusunuyorum. Bu arada blogunuzu cook severek takip ediyorum, postunuzu da oldukça yararlı buldum:)

alis dedi ki...

Bence GAP'in kalıplarında bir anormallik var. Normalde jean'de 27 giyen bana oranın 0 bedeni bol geliyor, normalde S/M'ken üstlerde de XS bile biçimsizce üstümden sarkıyor. DIY post'u güzel olmuş, ama bence bunları yastık kılıfında yıkamayın hem kılıf masmavi olur hem de makinede şöyle iyice bir dönse kesilen yerler ipliklenir, daha homojen bir görüntü olabilir. Bence bunlar bir işlem daha istiyor. Annemler eskiden jean'lerini kendileri taşlarmış, nasıl yapıyorlardı acaba?

Unknown dedi ki...

Yine teşekkür ederek başlamak istiyorum.

Miss C.: Dar kesim de güzel olur, teşekkür ederim :)

F.G: Evet kalçalarda bir genişlik durumu var, yani muhteşem sonuçlar çıkartamadım ama eğlendim :)) x

Nihan: Toz yutmadığın ter dökmediğin bir DIY, DIY sayılmaz ama kolayını bulmuşsun değerlendir tabi :)))

Mlke: Teşekkürler, evet ilk kombin F21larla olabilir aklımda oluşturdum bile,bu h.sonu giyeceğim sanırım,benzer düşünüyoruz demek ;)

Siu: Akşama kadar burnumuz mavi aktı desem, sanırım olayı biraz daha iyi tasvir etmiş olurum :)))

Nilay: H.sonu bir tanesini giyeceğim, doğal yollardan eskitmek bayağı bir süre alır sanırım :)))

Banu: Doğrusunu istersen ben yazarken öyle bir düşünce aklımın köşesinden geçmedi ancak farklı bir bakış açısı getirdiğin için teşekkür ederim.

Coduruk: Teşekkürler, aslında ben dediğim gibi Marni'lere pek bayılıyorum ama o GAP ayakkabılardan bende de var, tipini beğenmiştim, varsayımın her zaman doğru olmayabilir :).

Alis: GAP'ten bedenler hakkında bir şey söyleyebilecek kadar fazla şeyim yok ama haklı olabilirsin. Yıkadım kılıfa bir şey olmadı, bakalım yıkanmış hali fikrinizi değiştirecek mi? Biz de yaparken düşündük ama o eksik kalsın olduk :))

Adsız dedi ki...

Sevdicek kotu! Hahaha, ne güldüm buna, çok şeker!

Ben şu beden-numara işinden pek anlamıyorum açıkçası ama olay alt metin okuma ise sen kot bedeni ve kendi bedeninden bahsederken sadece numara veriyorsun; oysa Banu'nun yorumundan düpedüz 36 bedeni üst tuttuğu anlaşılıyor.

Adsız dedi ki...

mundar ettin pantulları..

Adsız dedi ki...

keske jean biraz daha açık renk olsaymış..ama harika olmus ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Sevdicek kotu bf jean'in cevrilebilecek en sirin hali sanirim :)
Minikkus: Ettim valla hem de buyuk keyifle :)
Pink: Cok tesekkurler:)
Seda: Ben seni nasil atlamisim :( Begendigine sevindim, senin diy nasil gorundugunu merak ettim:) Eve iyice yerlesince istedigin kadar yaparsin artik :)

berraque dedi ki...

sori beybi ama epic fail olmuş bu . ayakkabılar da :(

Adsız dedi ki...

Bu ripped off jeans modası çok lady-like gelmiyo beeea, zaten denim de sevmiyorum... Yani o bildiğimiz mavi ve bütün türevleri renklerdeki denimleri kendimde sevmiyorum. Çok garip bir kadınım ama denim lv hediye gelmişti hani büyük olanlarından neyse işte çanta, 1-2 kez kullandım ve ben de başkasına verdim. Kotu o kadar sevmiyorum yani mavi ve tüm mavi tonlarındaki kotları; ama erkekte hoş buluyorum itiraf etmem gerekirse kızıııııım :))) Yırtık kot ayrıca manly yırtık olduğu sürece erkekte çok sexy duruyooo heeee :))) Amaaaan hadi uzadım...

Unknown dedi ki...

Jean giymeyen bir kadın, gerçekten ilginç bir tipsin Hadsiz :)))

Adsız dedi ki...

Yooo, Dolce&Gabbana beyaz canvas yatch pantolonlarım ve diğer markalardan mavi-lacivert olmadığı sürece canvas yani kot kumaşından pantolonlarım var sadece kotu seviyorum :))) Kırmızı, mor, siyah, portakal, sarı, yeşil her renk canvası kullanıyorum ama maviyi kendimde sevmiyorum kızıııım :)))

priscilla dedi ki...

cadı bu postu göreli baya oluyo aslında ama sabah dolabımı düzenlerken dizi yırtıldığı için 1 yıldır giymediğim ama kıyamadığım levi's kotum gözüme ilişti.. ve ampüller yandı:))
yarın hepsini ve daha fazlasını onun üstünde deneyeceğim:)
saol saol saol

Unknown dedi ki...

Sonucu bize de bildir :))

turuncu dedi ki...

cadı nil in postunda buna benzer bi jean gördüm. yaratıcılığına bir kez daha hayran kaldım.

Adsız dedi ki...

36 beden olduğundan emin misin?

Unknown dedi ki...

Turuncu: x

Adsız: Evet eminim ama jeanler büyük biri 4 diğeri 30 beden çünkü bol dursun diye öyle almıştım, bir de görenler fotograflardan daha zayıf olduğumu söylüyor :)

Jaensue dedi ki...

3numarayi sevdim!:)senide bu gidi$le diy kraliçesi ilan edebiliriz:)

Unknown dedi ki...

:)) Kimler neler yapıyor, kraliçelik bana biraz fazla ama teşekkür ederim. Bu arada sana cvp attım ama geldi mi bilmiyorum? mailim modacadisi@gmail.com

GÜL-ECE dedi ki...

Çok güzel olmuş bende denemek istiyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...