23 Haziran 2010 Çarşamba

Misafir ol gel bana, kokteyller yaparım sana


Hola! Uzun bir süreden sonra, tatilimin son gününde artık kendimi toparlamaya karar verdim. Aslında son iki günü havuz- güneş ikilisine ayırmanın hayallerini kurarken, sağanak yağmur ve Absolut Votka Turkiye'den gelen kokteyl workshop daveti planlarımı değiştirdi.

Hola! After a break, I've decided to get together. In fact, I had a pool and sun combination on my mind for on my last days of vacation, however pouring rain and a cocktail workshop invitation from Absolut Turkey changed my plans.


Dün belirtilenden ne yazık ki daha geç bir saatte Maslak'taki Mutfak Sanatları Akademisi'ne gittim, neyse ki geç başlamış, bir şey kaçırmamışım. Workshopu veren Joe McCanta, genel bilgilerle olaya giriş yapmışken, ben de bana ayrılan tüm malzemelerin hazır bulunduğu ve muhteşem renkler, kokular barındıran mini barımın önunde yerimi aldım. İlk kokteyl  " a night in Tunisia" zencefil, passion fruit ve taze portakal, limon suyunun birleşimi oldukça baştan çıkarıcı, iyi bir başlangıç. Sırada daha 5 adet daha kokteyl var bakalım başka ne sürprizler olacak? Bu kokteyller alışılmışın dışında malzemelerle yaratılan, içinde farklı tatları barındıran, bizlere değişik koku, tat ve dokuda malzemelerin birleşimlerinin nasıl süprizlerle dolu olabileceğinin kanıtları. Sırayla farklı tekniklerle bir bir, çeşitli taze malzemelerle ( Adaçayı, lavanta şurubu,nane, yaban mersini, çilek,beyaz biber..) bu muhteşem içecekleri hazırlamaya devam ediyoruz,renkler, tatlar, hatta bu malzemelerin ellerimde bıraktığı kokular bile inanılmaz. Yaklaşık 2 saat süren bu eğitim hayatımda aldığım en güzel derslerden biri oluyor, samimi tavırları ve öğrettikleriyle Joe ile tanışmış olmaktan çok mutluyum, içki sever biri olarak orada bulunduğum için memnuniyetimi dile getirdiktikten sonra kendisine bana iyi bir cosmopolitan nasıl hazırlanır göstermesini rica ediyorum. Bu özel dersten sonra, damağımdaki lezzet patlamaları , Absolut Votka'nın hediyesi kokteyl malzemeleri çantası ve geçirdiğim güzel saatlerin etkisiyle kendimi yağan yağmur ve korkunç trafiğe atıyorum ama bunları hiç dert etmiyorum.

p.s: Barcelona yazıları yolda, eğer ojemi beğendiyseniz, sizi bir adet  cadıpazarında beklemekte :)

I arrived to Culinary Arts Academy in Maslak a little bit later than I should but it appeared that I didn't miss anything. While Joe McCanta, who was a mixologist and the lecturer, was giving some general information, I placed myself in my little bar where all the ingredients were ready and looking great in tems of colours, odours..etc. First cocktail was called " a night in Tunisia, a great mixture of ginger, passion fruit, orange and lemon juice, what a nice start.  The other 5 cocktails had many suprises with the fresh ingredients like sage, lavender syrup,mint, blueberry, strawberry, white pepper just to name a few. The colours, tastes, even the smell on my hands were amazing. It was one of the best 2 hours I've ever spent and I was very happy to be there as a cocktail lover and met a nice person like Joe for not only his sincere attitude but also his great knowledge. I thanked to him for everything but I also asked a little tutorial about making a great cosmopolitan cocktail and he made one for me .After I enjoyed my cocktail , I throw myself out to the heavy rain and traffic with taste explosions on my mouth, a great  bag of cocktail utensils which was given by Absolut and lovely hours spent on my mind.



1. A night in Tunisia  2.The Victorian  3. Le Mistral  4.Mediterranean Exile  5. Spice Bazaar  6.Baja Bocana
1, 2,4, 5 benim en sevdiklerim oldu. / 1,2,4,5 were my favorites.



Joe sertifikalarımızı imzalarken / While Joe was signing our certificates.

 Son olarak bana özel cosmo, şu açık pembe güzelliğe bakar mısınız?  The last but not least my cosmo with its light pink gorgeous colour.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

twitterda fotoyu görünce merakla beklıyordum. Çok güzel görünüyor çok zevkli olduğuna eminim. reçeteleri saklasaydın :)

Adsız dedi ki...

çok güzel gözüküyorlar (her ne kadar alkol karşıtı olsam da) :D

Ada dedi ki...

Tanrım, gerçekten şanslısın !

www.bayanmor.blogspot.com

zep_bilgen dedi ki...

ben de her ne kadar alkol kullanmasam da merak ettim tatlarını :) rengarenk çok güzel görünüyorlar :) ellerine sağlık cin.. afiyet olsun bir de ;))

Tropik Rûya dedi ki...

yaa çok eğlenceli bir ders gibi gözüküyor. Eminm içmesi daha da eğlencelymmştir :P

Rakel dedi ki...

Cadıcımm
bana acilen bu workshop'un tekrarlanacağını söyleee
noluuurr :((
bana da bilgi ver eğer olursa tekrar...
ölüyodum böyle bişi için...
süper güzel fotolar...

Styleseeking Zurich dedi ki...

Böyle güzel cocktailler hazirlarsan seve seve misafir olurum sana! :) Benim de su an benzer renkte bi oje var tirnaklarimda...

Nesli

Ilgın dedi ki...

WELCOME BACK CHICA!:) Neden içerisinde "workshop" kelimesi geçen herşey beni fazlasıya cezbediyor bilmiyorum... Bu hep böyle...ÇOK LEZİZ FOTOLAR!

İra dedi ki...

Hosgeldin! Ve onların hepsini icmek istiyorum!

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin!!! Postlarını özledim. Barcelona postlarını heyecanla bekliyorum. Bu arada yeni bir blog açtım, ben de kullanamadığım kıyafetlerimi satışa çıkarttım.

http://dolapfazlasi.blogspot.com/

CMOS dedi ki...

benden moda cadısına blog ödülü var..bana layık bir görev mi bu bilmiyorum çünkü benden kat kat daha başarılı ve deneyimli bir bolggesınız..belki şöyle düşünebilirsiniz..devamlı sizi takip eden izleyicinizden küçük bir hediye:)

http://cmosundnyasi.blogspot.com/2010/06/bim-bam-boommblog-odulum-vaaarr.html

Unknown dedi ki...

dün modazon da resimlerin birinde hefiften görünüyordun.. aha dedim cadı bu .. merakla bekliyordum postunu.. bi gün izleyicilerine kokteyl günü yapsan fena olmaz =O =D

Unknown dedi ki...

Ya ben bir cevap yazmıştım yorumlara ama şimdi baktım yok :( Teşekkürler dileklerimle başlayalım:

Modarator:Recetelr var ama mazemelerin bazıları kolay bulunur cinsten değil :)

Pinksugarr: Daha yasın genç bir 10-15 sene sonra konusalım :))

Zep_: Güzellerdi, merci :)

Tropik ruya: Öyleydi :)

Raquel:Bir Mutfak sanatları akademisini ara sor istersen, bir şeyler var diyorlardı ama ben dikkat etmedim.

Nesli: Bunların malzemelerini birleştirmek zor ben sana bir mojito yapayım :)
Ilgın: Hola chica :)Bu workshop daha da cezbedici :)

Fındıkkurdu: Teşekkürler, hayırlı olsun :)

CMOS: Ne demek, öyle bir durum yok, en kısa zamanda bakacağım, çok teşekkürler :)

Girly: Hahaha di mi, iyi fikir :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...